Ideér är till för att användas

Ni kommer att hitta länderna här på sidan i kategorierna för att också göra det lättare att hitta!
Kom ihåg att ni får komma med ideér och kommentarer om något som borde tas upp eller mer info eller jaa helt enkelt vad som!

Mer som kommer tas upp är även rese sätt du kan använda dig av.
Miljövänligt är vad vi vill använda oss av idag, men det är dyrt! Detta ska jag försöka lösa, för visst finns det möjlighet MEN det kan komma att bli en längre tripp eller lite dyrare.
Tips om billigare sätt att leva på när du är utomlands.
Regler som finns i andra länder och kanske lite språk fraser som kan användas! ( Detta är begränsat då jag inte är kunnig på alla världens språk.)
Historia om landet.
Och sen får vi väll se !





Dela gärna med er av era resor och tips!

Enjoy :)

Vancouver



Vi kan nu starta denna rese blogg med den underbara Olympiska stad, Vancouver!
Kanada är ett ganska tyst land... tycker ni inte?
Även fast det gränsar till USA på både syd och norr sida så hör vi faktist inte mycket om det.
Vi vet att naturen är ett under för blotta ögat, olympiska spelen hölls i Vancouver 2010 som fick många människor i världen att faktist lägga märke till det.
Konstigt inte sant. Eftersom landet är så stort och att det faktist är värt att tala om!

Staden ligger längst Kanadas sydöstra hör i regionen Lower Mainland som ligger i British Columbia som är veckans tema.
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig vart i landet men älskar det som mitt första. Kanske  mer eftersom jag inte är någon big lover av Sverige. Och jo Kanada liknar Sverige på många sätt så kanske därför jag dras till det det är likt men mer extremare.

Här har ni 125 saker ni inte får missa när ni är där!
http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.tourismvancouver.com/&ei=DliuTvesEYv34QTxlZjpDg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&sqi=2&ved=0CEEQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3Dvancouver%26hl%3Dsv%26biw%3D1440%26bih%3D700%26prmd%3Dimvns

På samma hemsida hittar ni mycket mycket mer!
http://www.tourismvancouver.com/visitors/





Enjoy ;D




Veckans...Canada, British Columbia







Senare under dagen kommer mycket mycket mer!

Nytt nytt nytt...

Jaa jag vet. Ännu en ny blogg, men nu får denna duga gott!

Jag som många av er redan vet heter Elena och är 19 år gammal.
Pluggar Hotell & Turism på Komvux eftersom min skolgång är en saga för sig så blir det lättast att skriva att det helt enkelt är en annan historia.
Bloggen är till mycket för att insperera mig själv men även er till vad som finns här i vår vackra värld.
Många uppgifter i skolan handlar om att hitta resortet som är billigt och bra, sevärdigt och vackert med massa massa mer krav så varför inte dela med sig det till er som är intresserade?
Vilket liv vilket liv!

Delar av mina framtids planer är bl.a flytta till spanien och arbeta säsong som bartender efter det komma iväg till Kanada i 1 år på lika så säsongs arbete då både vinter- sommar.
Sen vill jag till Sydafrika för att arbeta med vithajar i ett projekt man kan vara med i hos en rese arrangör sida.
Vill på många många volentär resor som kommer komma upp här också.

Så låt er inspereras och ta steget ;)!


RSS 2.0